Beta versjon av reiseplanleggeren er nå live!

10.07.2021

Som beskrevet tidligere vil reiseplanleggeren utvikles i flere etapper, og den endelige versjonen lanseres til høsten sammen med den nye nettsiden. Den første versjonen som lanseres nå er en enkel utgave som skal gjøre det enklere for gjestene å få mer ut av sommerferien på Vestlandet. I tillegg til å kunne lage egne turer er det plukket ut 10 rundtur forslag som brukeren kan ta utgangspunkt ved planlegging av reisen. Det er disse turene som er utgangspunktet for kommunikasjonen av reiseplanleggeren i markedet.

Kun 28% meldte i forkant av ferien at de hadde bestemt seg for reisemål og opplevelser i følge Innovasjon Norge sitt koronabarometer . Bransjen melder også at nordmenn er særs spontane når det gjelder sine ferieplaner og bookingene kommer veldig tett på. Vi vil hjelpe de som er i feriemodus, men som enda ikke har planene klare. Fjord Norge har derfor laget en reklamesnutt som spiller på denne situasjonen som mange befinner seg i før årets ferie. Kampanjen er laget med tanke på sosiale medier som hovedkanal. 

Hjelpsomme som vi vestlendinger er, ønsker vi å hjelpe gjestene til å ha best mulig opplevelse når de kommer på besøk til oss. Vi ønsker at de skal besøke våre attraksjoner, spise lokalmat, gjøre mange aktiviteter, bo godt og møte det hyggelige vertskapet som vi vestlendinger byr på. Eli Kari Gjengedal er en vestlending som i vår kommunikasjon skal hjelpe de besøkende å planlegge ferien med hjelp av reiseplanleggeren. Vi inviterer til å bli med inn i et interaktivt univers hvor Eli Kari hjelper til med å finne en plan for ferien med utgangspunkt i de ti turene som ligger i betaversjonen av reiseplanleggeren.  


Når brukeren har tatt et valg vil de få se en videosnutt som viser litt av det turen har å by på. Det interaktive er satt opp på en slik måte at det skal føles som at Eli Kari er med deg personlig i denne planleggingen. Dersom du er avventende med å ta et valg vil Eli Kari sitte og småprate litt inntil valget er tatt. Når du har funnet reisen for deg, vil du gå videre inn i reiseplanleggeren hvor du så klart har muligheten til å tilpasse turen.

Kampanjen vil kjøres i juli til midten av august for å nå nordmenn på tur til Vestlandet.

Innspill?

Fjord Norge inviterer dere til å ta i bruk reiseplanleggeren og gi innspill som kan tas med i det videre utviklingsløpet. Innspill kan sendes til hanne@fjordnorway.com


Synlig med annonse i reiseplanleggeren?

Få har bestemt hva de skal gjøre i sommer og i høst -så det er fortsatt mulig å påvirke. Det er mange som fortsatt ikke har bestemt seg for sommerens reisemål og opplevelser. Fjord Norge kjører ulike aktiviteter som vil drive trafikk til den nye reiseplanleggeren. Ønsker du å være synlig med bannerannonse på den nye reiseplanleggeren har Fjord Norge intropris til kun 7500,- ut året for de som tegner seg nå.

Ta kontakt med Britt Hege Karlsen (britt-hege@fjordnorway.com) for annonsemuligheter, formater og priser.