Innsikt kampanje sommeren 2020

03.07.2020

Sommerens kampanjer rullet i gang rett før pinse og har vært i gang i en god måned allerede.

Her er litt tall for de som synes sånn er gøy.

Facebook og Instagram (Norge og Danmark):

Annonsene er vist 3 355 829 ganger til 1 315 962 personer, 24 487 har klikket seg videre.

Hvorav 1 mill visninger i Danmark til 500 000 personer og 8000 klikk.

Google display (kun Norge):

Annonsene er vist 3 440 000 ganger og fått 4210 klikk.

Innsikt:

  • Både for Norge og Danmark er det annonsene med målgruppe voksne som gjør det best, med ca 50 % flere klikk.
  • De som har kjøpt seg opp på synlighet og har egne annonser har veldig høy klikkrate, og her går klikkene inn til egen nettside.
  • På facebook ruller kampanjen videre også i juli
  • Flere av de som har kjøpt økt synlighet av egen bedrift melder om gode bookingtall. Allerede første helgen så feks Ryvarden at bookingen ble så høy at de måtte endre vaktplanen for sommeren. Utrolig kjekt!