Inspirasjon, innsikt og gode samtaler på Garasjebryggeriet

24.10.2025

Forrige uke samlet vi over 70 medlemmer til medlemsmøte på Garasjebryggeriet i Haugesund. Det ble en dag med masse inspirasjon, faglig påfyll og gode samtaler – akkurat slik vi håpet på. Tusen takk til alle som kom og bidro til en skikkelig fin dag!


Et variert og inspirerende program

Dagen var full av faglig påfyll – hele ni innlegg, med alt fra SoMe-tips til produktutvikling og nye prosjekter i regionen.

Etter en frisk velkomst fra reiselivssjefen selv, ble vår nye visuelle profil presentert, etterfulgt av resultater fra årets markedskampanjer. Så langt har annonsebudskap fra Visit Haugesunds blitt vist over 22 millioner ganger og skapt over en halv million handlinger (klikk, e-poståpninger og annet engasjement).

Deretter fulgte innlegg fra både Visit Norway og Cruise Norway, som delte verdifull innsikt og erfaring. Temaene spente bredt: hvordan vi kan bli bedre på SoMe, skrive produktoppføringer som faktisk selger, og utvikle opplevelser for morgendagens gjester.

Christine Baglo holdt et inspirerende innlegg om hvordan små grep i tekst og bilder kan gjøre stor forskjell for synlighet og salg. Therese Norum fulgte opp med konkrete SoMe-tips fra egen praksis – rett på sak og lett å ta i bruk.

Videre delte Monica Berstad, direktør i Cruise Norway, sine tanker om Haugesunds rolle som cruisehavn og hvordan vi kan utvikle tilbudet for fremtidens reisende. Et tema som er like relevant for alle markedet.



Så kom det en gledelig nyhet fra Rogaland fylkeskommune. Med Thomas Bergland i spissen kunngjorde de økonomisk støtte til 10 aktører fra Rogaland som ønsker å delta på neste års NTW – en fantastisk mulighet for flere å vise seg frem på en av Norges største og viktigste møteplasser. Les mer om kriterier og søknad her.

Vi fikk også inspirerende innlegg fra to av våre medlemsbedrifter:

  • Panoramahyttene delte reisen fra tegnebrettet til fullbooket – et prakteksempel på målrettet arbeid og tydelig konsept.

  • Sindre Stensland fra Caiano presenterte planene for Smedasundet 77, et prosjekt som vil bidra til mer aktivitet langs Smedasundet og som vi gleder oss til å se ferdig i 2026.  

Avslutningsvis tok Britt Dalland fra Vestland fylkeskommune oss med inn i et nytt digitalt verktøy for reiselivet. Dashbordet gir dypere innsikt i hvem gjestene våre er, hvor de bor og hvor de kommer fra. Et nyttig verktøy for alle som vil forstå målgruppen sin bedre.



Ny visuell profil

Som nevnt ble Visit Haugesund sin nye profil presentert på medlemsmøtet. Den har vært under arbeid lenge, så det var ekstra kjekt å endelig vise den frem. Vi fikk mange gode tilbakemeldinger, og jobber nå med å rulle profilen ut på alle flater. Les mer om profilen og se den her. 


Tusen takk!

En stor takk til alle som bidro til å gjøre dagen vellykket – både foredragsholdere, vertskap, teknisk team, leverandører av mat og drikke, merch og fotograf. Det setter vi stor pris på!

Har du innspill eller ønsker for fremtidige medlemsmøter? Send oss gjerne en mail. Vi tar mer enn gjerne imot forslag og tilbakemeldinger.


Foto: Hype - Alexandar Zecevic

Presentasjoner til nedlasting