Markedsføring -å selge en destinasjon når ingen reiser

02.04.2020
Foto: Mattias Fredriksson
Foto: Mattias Fredriksson

Sammen med de andre destinasjonene på vestlandet, Fjord Norge og Visit Norway jobber vi med å være rigget og klar når reiselysten våkner.

Her lokalt jobber vi med å lage en stor Norgeskampanje som skal være klar til 'å gå "live" i det sekundet det er forsvarlig og reiselysten er på vei tilbake i befolkningen. 

I mellomtiden vil vi fortsette å inspirere, skape drømmer og dele bilder av ting du faktisk kan oppleve her og nå. På hele Haugalandet. All markedsaktivitet vil i nærmeste fremtid fokusere på det norske markedet og nærmarkedene, derfor vil vi kommunisere på norsk i de fleste kanaler. Drøm nå, besøk senere.

Norsk reiseliv jobber sammen.

Visit Nordfjord har invitert med oss, reiselivet på Haugalandet, i tillegg til noen andre destinasjoner til å delta i en kampanjen for å støtte oppunder norsk reiseliv. Budskapet er: vi er her nå, og vi er her når landet vårt åpner igjen. Vi gleder oss til å få gjester på besøk igjen.

Bli med på bølgen. Det norske reiselivet stå stille på grunn av den vanskelige situasjonen, men #vierher - Både destinasjonsselskap, aktører og ikke minst, de unike omgivelsene og naturen.


Vi kommer nok til å se en rekke initiativer til «legge sommerferien din til Norge» i tiden fremover, så kampen om kundene vil nok ikke være enklere enn før. Vi håper derfor at lokalbefolkningen, reiselivsbedriftene og deres ansatte kan hjelpe oss med å spre budskapet i sine kanaler når kampanje sparkes i gang.

Hjelp oss å vise hvor flott det er på Haugalandet, også nå. Vis oss #mitthaugalandet #visithaugesund #vierher

Ny side på Visit Norway - Scrollehistorie fra Haugalandet

- Skrollehistoriene er et eksempel på Visit Norways nye, skrollevennlige 'mobil først'-strategi. De er optimalisert for å skape mer inspirerende, engasjerende og mobilvennlig innhold, sier Katrine Mosfjeld, som er leder for forbrukermarkedsføring i Visit Norway.

Målet med de nye presentasjonene er at publikum umiddelbart får flere reasons to go når de er i inspirasjonsmodus. Passer fint inn i dagens #dreamnowvisitlater- tider.