Hvordan kan denne type arrangement skape verdi, ikke bare for deltakerne, men også for fagmiljøet, næringslivet og hele regionen? Dette var temaet da Visit Haugesund i samarbeid med Høgskulen på Vestlandet (HVL) inviterte til fagdag tirsdag 21. oktober på HVL Haugesund. Fagdagen samlet engasjerte deltakere fra ulike bransjer og hadde flere...
Green Key – den internasjonale miljøsertifiseringen for reiselivsbedrifter

Nordmenn, skandinaver og egentlig turister fra hele verden generelt har endret synet på miljø og bærekraft de siste årene. I undersøkelsen fra Booking.com fra 2019 sier over halvparten at de har reist mer bærekraftig de siste årene. 72% sier at mennesker må begynne å handle nå, og må ta bærekraftige valg når det gjelder reising for å sikre en bærekraftig fremtid for fremtidige generasjoner. I samme undersøkelsen sier også 73% av respondentene at de vil lete etter miljøvennlig overnattingssteder.
Green Key er en miljøsertifiseringsordning for hoteller, overnattingssteder og andre reiselivsbedrifter. Green Key har til hensikt å fremme bærekraftig turisme, samt å bidra til å forebygge klimaendringer ved å belønne og støtte virksomheter som gjennomfører positive miljøtiltak.
Med over 2600 sertifiserte virksomheter i 56 land er Green Key er en av de største globale miljømerkene for overnattingssteder. Ordningen er anerkjent og støttet av United Nations World Tourism Organisation (UNWTO), United Nations Environmental Programme (UNEP). Ordningen er den eneste miljøsertifisering i Norge som har oppnådd den høythengende utmerkelsen Global Sustainable Tourism Council (GSTC) Recognition.
Da ses vi på medlemsmøte torsdag 25. februar klokken 09.00 - 09.30
- Hvorfor miljøsertifisere bedriften (generelt)
- Kort introduksjon om Green Key, søknadsprosessen og kriterier
Marit Kjellesvik fra Green Key orienter.
Les mer om Green Key👇🏼
Forrige uke samlet vi over 70 medlemmer til medlemsmøte på Garasjebryggeriet i Haugesund. Det ble en dag med masse inspirasjon, faglig påfyll og gode samtaler – akkurat slik vi håpet på. Tusen takk til alle som kom og bidro til en skikkelig fin dag!
Ny visuell profil for Visit Haugesund
Visit Haugesund har fått en oppdatert visuell profil som skal styrke oss som en tydelig, helhetlig og gjenkjennelig avsender på tvers av alle flater og kanaler. Den forrige profilen, utformet i 2009, var moden for fornyelse. Vi ønsket å modernisere uttrykket samtidig som vi beholder vår vikingarv og tilhørighet til Fjord Norge. Den nye profilen...




