Oppsummering fra årets påskekampanje
Påskeferien er over, og her kommer resultatet fra kampanjen vi kjørte i forkant av ferien.
Foto: Travitude Media
Påskeferiekampanjen, ble som vinterferiekampanjen, kjørt på Meta (Facebook og Instagram) med mål om trafikk til landingssiden for kampanjen. Kampanjen var aktiv i tidsrommet 8.- 24. mars. Begge kampanjene hadde samme budsjett, men påskeferiekampanjen hadde litt utvidet målretting. Geografiske områder vi tok utgangspunkt i her var Rogaland, gamle Hordaland og Oslo.
I forkant av kampanjen inviterte vi våre medlemmer til å komme med innspill på hva de tilbød av aktiviteter i påskeferien. Det var dette som ble prioritert i utvalg av produkter og opplevelser på landingssiden.
Her er hovedresultatene fra kampanjen:
Totalt antall lenkeklikk: 2 930
Total Rekkevidde: 81 925
CTR: 3,63 %
Kampanjen ble kjørt med to hovedbilder; ett av glamping i Åkrafjorden og et av Himakånå. Resultatene viser at det var bilde fra glamping i Åkrafjorden som genererte flest klikk (1779).
Det var i hovedsak kvinner som klikket på lenken, med hele 82 %. Når det gjelder alder, traff kampanjen best i alderssegmentet 35- 55 år. Det var desidert flest klikk på annonsen fra Facebook.
Betalt og organisk trafikk i kampanjeperioden
Videre ser vi at artikkelen som er brukt som landingsside for kampanjen ligger på 3. plass gjennom kampanjeperioden over de best besøkte sidene på hele Fjord Norge plattformen (resultat inneholder både betalt og organisk trafikk). Her har artikkelen 6 626 visninger i perioden 8. - 24. mars, med en gjennomsnittlig engasjementstid på 33 sekunder.
Vi retter blikket mot årets Norgeskampanje
Vi håper denne kampanjen bidro til økt besøk til hos våre medlemmer i påskeferien! Nå retter vi øynene mot den største kampanjen vi kjører gjennom året: Norgeskampanjen. Denne gjør vi, som tidligere år, i samarbeid med vår gode nabo Visit Ryfylke.