Påskekampanje
Etter gode resultater fra vinterferiekampanjen, valgte vi å kjøre en lignende kampanje i påskeferien. Her er en oppsummering av resultatene fra kampanjen.
Foto: Travitude Media
Litt om kampanjen
Landingssiden var en artikkel på våre nettsider med tips til aktiviteter, overnatting og kulturopplevelser i påsken. På samme måte som med vinterferiesaken, ble artikkelen om påskeferie skrevet med utgangspunkt i innspill fra medlemmer.
Påskekampanjen ble kjørt i perioden 21. mars - 17. april. Vi valgte å kjøre annonser på Facebook og Instagram for å skape trafikk. Annonsene ble målrettet mot nærmarkedene med hovedvekt på Rogaland og gamle Hordaland. I tillegg valgte vi også å målrette påskekampanjen mot Østlandet, nærmere bestemt Oslo området.
Eksempler på annonser:
Resultater fra Instagram og Facebook:
Antall klikk: 3 674
Total Rekkevidde: 63 344I tillegg ser vi at artikkelen ligger på 5. plass gjennom kampanjeperioden over de best besøkte sidene på hele Fjord Norge plattformen (resultat fra nettsiden inneholder både betalt og organisk trafikk). Her har artikkelen 5 031 visninger i perioden 21. mars - 17. april.
Det er gledelig å se at også påskekampanjen resulterte i god rekkevidde og klikk til artikkelen, og vi håper dette har bidratt til mange glade påskegjester hos våre medlemmer!