Resultat fra årets vinterferiekampanje

04.03.2024

Vinterferien er over, og kampanjen vi kjørte i den forbindelse er avsluttet. Da passer det fint med en liten oppsummering. 

Foto: Mustafa, Flowit 

Denne kampanjen valgte vi å kjøre på Meta (Facebook og Instagram) med mål om trafikk til landingssiden for kampanjen. Kampanjen ble kjørt i tidsrommet 2. - 28. februar og var målrettet mot et lokalt publikum. Geografiske områder vi tok utgangspunkt i var Rogaland og gamle Hordaland.

I forkant av kampanjen inviterte vi våre medlemmer til å komme med innspill på hva de tilbød av aktiviteter i vinterferien. Det var dette som ble prioritert i utvalg av produkter og opplevelser på landingssiden.


Her er hovedresultatene fra kampanjen:

Totalt antall lenkeklikk: 2710

Total Rekkevidde: 38 842

CTR: 6,98%

Det var i hovedsak kvinner som klikket på lenken, med hele 83 %. Når det gjelder alder, traff kampanjen best i alderssegmentet 35- 45 år. Det var desidert flest klikk på annonsen fra Facebook.

I tillegg ser vi at artikkelen som er brukt som landingsside for kampanjen ligger på 6.plass gjennom kampanjeperioden over de best besøkte sidene på hele Fjord Norge plattformen (resultat inneholder både betalt og organisk trafikk). Her har artikkelen 5 773 visninger i perioden 2. februar - 28.februar, med en gjennomsnittlig engasjementstid på 49 sekunder.

På tross av et relativt lavt annonseringsbudsjett, har kampanjen gitt resultater. Vi håper det ikke ble med klikk og rekkevidde, men at kampanjen oppnådde sitt absolutte hovedmål: økt besøk til våre medlemmer i vinterferien.

Med det legger vi vinterferien bak oss, og begynner planleggingen av neste kampanje: påskeferie!