Vinterferiekampanje  

07.03.2022

I forkant av årets vinterferie ønsket vi å kjøre en kampanje i Sosiale Medier og på Google for å skape trafikk til våre medlemmer. I den forbindelse ble det skrevet en artikkel med 15 tips til hva man kunne finne på i vinterferien som landingsside for kampanjen. Innholdet ble skrevet ut i fra tilbakemeldinger fra medlemmer innhentet på bransjesiden på Facebook samt egen research.

For å skape trafikk til artikkelen valgte vi å kjøre annonser på Facebook, Instagram og Google. På Facebook ble annonsene målrettet mot nærmarkeder med hovedvekt på Rogaland og gamle Hordaland, mens det på Google var søkeordbasert. I tillegg ble saken delt organisk i våre kanaler. Annonsene var aktive i perioden 10.februar - 4.mars. 


Eksempler på annonser: 

Resultater fra kampanjen: 


Facebook og Instagram: 

Antall klikk: 1370

Total rekkevidde: 28 790

Google:

Antall klikk: 996 
Antall Visninger: 4,58k 


I tillegg ser vi at artikkelen ligger på 5.plass gjennom kampanjeperioden over de best besøkte sidene på hele Fjord Norge plattformen (resultat fra nettsiden inneholder både betalt og organisk trafikk).  Her har artikkelen nesten 3400 visninger i perioden 10.februar- 4.mars. 

Vi gleder oss over god rekkevidde og mange klikk på saken, som forhåpentligvis har resultert i økt besøk hos våre medlemmer i vinterferien! 


Vinterferien er over - vi forbereder oss til påske! 

Vi ønsker å kjøre en lignende kampanje mot påskeferien hvor vi skriver en sak på våre nettsider, og kjøre annonser på Facebook og Instagram. Her trenger vi innspill fra dere! Send informasjon om aktiviteter, utvidede åpningstider, nyheter etc innen tirsdag 15.mars til emma@visithaugesund.no! 

På forhånd tusen takk!