Repareres, revideres, registreres, reflekteres ...

12.10.2022

Hjelp oss å få deg til å skinne. 7 punkter for inspirerende oppføring!

Eksempler på hvordan produktoppføringer hentes inn i ulike sider
Eksempler på hvordan produktoppføringer hentes inn i ulike sider

I desember 2021 gikk vi sammen med de andre destinasjonsselskapene på Vestlandet og lansdelsselskapet Fjord Norge  om å utvikle en helt ny plattform for reiseinspirasjon, turistinformasjon og reiseplanlegging. Både nettsidene og reiseplanleggeren (app som ble lansert rett før sommeren 2022) ble først lansert i en beta- versjon. Siden det har vi registret, reflektert og reparert. Vi ønsker å sammen skape det beste verktøyet for reiseplanlegging og informasjon om reiselivet på vestlandet. Etter høstferien lanserer vi 2.0 versjonen av reiseplanleggeren. Les vår kollega, Hanne, i Fjord Norge sitt blogginnlegg om den nye versjonen her:


For at nettsider, artikler og reiseplanlegger skal gi den nytten vi har ambisjoner om, og at regionen vår skal fremstå attraktiv er vi avhengig av gode reiselivbedrifter, og at produktene fremstilles på en troverdig og fristende måte på alle våre flater.  Sørg for at vi har gode bilder, oppdatert informasjon og tekster på norsk, engelsk og tysk for alle dine produkter!

Slik kan produktoppføring se ut når den hentes inn i en artikkel
Slik kan produktoppføring se ut når den hentes inn i en artikkel

7 punkt for å få en oppdatert og inspirerende oppføring på fjordnorway.com

  • Sjekk din/dine oppføringer, helst flere ganger per år og spesielt før hovedsesong.
  • Er informasjonen riktig? Kontaktinformasjonen din, stemmer den, går linken til riktig side hos deg?
  • Er teksten din oppdatert, vil du besøke deg selv etter at du har lest igjennom?
  • Har du oversatt tekstene dine til engelsk og tysk? Om du trenger hjelp til dette så har vi avtale med Allegro som gir oss en litt bedre pris, du som medlem også kan benytte deg av denne avtalen. Google translate er ikke godt nok til å oversette tekster!
  • Her finner du «hjelpekassen» vår til å skrive god tekst til produktoppføringen din. Du kan ikke kopiere teksten du alt har på dine nettsider og sende til oss. For det første så kan du ikke skrive «vi» på våre nettsider, da «vi» her er visithaugesund og Fjord Norge, og «vi» eier ingenting. For det andre så får vi alle dårligere rating hos google om vi har lik tekst overalt.
  • Har du husket å linke til visithaugesund.no på dine sider? Eller andre tette og relevante samarbeidspartnere som du har? Krysslinking er med på å gi sider det er linket til mer kredibilitet på google, noe som igjen fører oss høyere opp på søk hos de. Det er ofte i Google-søkefeltet at reisen begynner.
  • Bilder. Bilder er kjempeviktig, det er kanskje bildet som avgjør om folk vil klikke seg inn på din oppføring for å lese mer. Ett bilde skal være inspirerende, og gi mottaker ett ønsker om å være i bildet. Til web er det bilder i liggende format, men om du også har bilder vi kan bruke i SoMe så kan du også sende stående. Vær sikker på at du har rettigheter til bildet, og opplys oss om hvem vi skal kreditere - legg gjerne inn navn på fotograf i bildenavnet på bildefilen.
Send oppdatert tekst og bilder til anja@visithaugesund.no