Resultat fra årets vinterferiekampanje
Vinterferien er over, og kampanjen vi kjørte i den forbindelse er avsluttet. Da passer det fint med en liten oppsummering.
Vinterferien er over, og kampanjen vi kjørte i den forbindelse er avsluttet. Da passer det fint med en liten oppsummering.
Nettverk og relasjonsbygging viktige suksessfaktorer for de fleste næringer og markeder, og MICE-markedet (møter, insentivturer, konferanser og arrangementer) er intet unntak. Dette gjelder lokalt, men også nasjonalt og internasjonalt. Ideer og impulser utenifra, og ikke minst samarbeid, er helt avgjørende for å lykkes.
Onsdag 21. februar gjennomførte vi for andre gang den hyggeligste workshopen vi vet om: skriveworkshop for våre medlemmer!
Destinasjon Haugesund & Haugalandet (Visit Haugesund) arbeider for å styrke lokalt reiseliv, våre medlemmenes lønnsomhet og konkurranseevne. Dette gjøres blant annet gjennom markedsføring lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg til å delta aktivt i arbeidet for gode og forutsigbare rammebetingelser for næringen. I vårt arbeid har...
Vi har mye kjekt på programmet for våre medlemmer i 2024. Mer informasjon og påmelding til det enkelte arrangement kommer, men husk å hold av dato allerede nå 📅
Cruiseoversikten for 2024 er nå klar, vi minner om at det kan komme endringer i klokkeslett, kanselleringer og nye anløp - vi vil derfor anbefale dere til å følge med på https://karmsundhavn.no/maritimt/anlop/ sin cruiseoversikt, velg fane "cruise".
I desember 2021, inngikk vi et samarbeid med andre destinasjonsselskap på Vestlandet og lansdelsselskapet Fjord Norge for å skape en plattform dedikert til reiseinspirasjon, turistinformasjon og reiseplanlegging på tvers av destinasjoner. Siden det har vi jevnlig overvåket, evaluert og forbedret.
Denne uken lanserte Visitnorway.com sin nye look, og vi liker det vi ser! Visitnorway har fått et friskere utseende og nye funksjoner, samtidig som de har beholdt sin tydelige identitet. Dette synes vi er svært positivt, og håper det bidrar til at potensielle gjester i enda større grad blir inspirert og informert - og selvsagt finner veien til oss....
Etter flere tilbakemeldinger gjennom sommeren kjente vi på et behov for å skrive en sak om det å være ansvarlig turist, og selv ta ansvar for å skape en god reiseopplevelse.
Visste du at Visit Haugesund er en del av Innovasjon Norge sitt nettverk for arrangørbyer? For meg (Kine) som prosjektleder for kurs, konferanse og arrangement er det å være en del av dette nettverket kjempeviktig for å synligjøre Haugesund og Haugalandet som et godt arrangementssted. Å være en arrangørby gir mange muligheter til å bygge gode...
Vi vil at våre gjester skal bli lenger og oppleve mer av regionen, og tror at nøkkelen til dette er å i større grad tilgjengeliggjøre informasjon når de faktisk er her og er i riktig modus.
Sommersesongen er allerede godt i gang, og det yrer av liv i gatene. Det har nesten blitt dagligdags å høre summingen av engelsk, tysk og norske dialekter fra nært og fjernt , selv på dager uten cruise😊 - det er utrolig kjekt og motiverende. Kampanjene for 2023 har allerede vært i aksjon noen måneder, og vi gir oss ikke med det! ...
Å være på felles nettside med Fjord Norge og de andre destinasjonene på Vestlandet har gitt oss en helt annen kraft. Som resultat av dette har det blant annet blitt utviklet en rekke verktøy for at både besøkende og Haugalendingene lettere skal finne frem til alle de gode tilbudene i vår region.
Ønsker du å få produktet ditt mer synlig? Da har vi gode nyheter! Vår Medlemskampanje for 2023 gir deg muligheten til å øke eksponeringen og tiltrekke trafikk.
40+ møter er tilbakelagt, men det er NÅ jobben begynner. 24.-27.april gikk årets Norwegian Travel Workshop av stabelen i Oslo, og vi opplevde stor interesse for vår region.
Når jevn summelyd fra tastaturet, gode diskusjoner og mye latter fyller rommet gjennom en hel dag - da kan vi med trygghet si at det ble en vel gjennomført workshop!
Vi inviterer våre medlemmer til "obligatorisk" workshop 2. mai hvor målet for dagen er å få produktoppføringen din til å skinne! Produktoppføringene er det viktigste vi har, og navet i nettsidene våre. Ved å delta på denne workshopen vil du få god veiledning og hjelp til å få teksten din til å bli så attraktiv som mulig og i...
Når folk skal planlegge sin reise, stor eller liten, går de gjennom noen steg. Vi kaller den kundereisen. De fire stegene er å oppdage, vurdere, planlegge og bestille. Vårt mål er å få flest mulig til å besøke våre medlemmer. For å lykkes med det, skal vi gjennom markedsføring, PR, tilgang på oppdatert informasjon og gode planleggingsverktøy,...