Mai og juni har vært to innholdsrike måneder med høy aktivitet. Vi har jobbet med alt fra visningsturer, kampanjer og arrangement til cruisearbeid og produktutvikling. Mange medlemmer og samarbeidspartnere har vært involvert, og den felles innsatsen og engasjementet bidrar til å styrke Haugalandet som et attraktivt reisemål. Her kommer en...
Alle artikler
Hvorfor cruiseanløp må avlyses – noen ganger
Vi forstår at det er skuffende når et cruiseanløp må kanselleres. Derfor ønsker vi å forklare hvorfor dette noen ganger skjer - og hvorfor slike beslutninger er helt nødvendige av hensyn til sikkerheten.
Visit Norway har lansert en ny app som gir barnefamilier et morsomt og enkelt verktøy for å planlegge drømmeferien i Norge – og Haugesund og Haugalandet er godt representert.
Oppsummering av årets 4 første måneder
Vi er allerede godt i gang med året, og det har vært en travel og innholdsrik start! Gjennom årets første måneder har vi jobbet målrettet med å synliggjøre regionen og skape aktivitet som gir verdi for deg som medlem.
Torsdag 24. april samlet vi arrangører, samarbeidspartnere og gode støttespillere til en inspirerende kveld på Quality Hotel Maritim.
Økt synlighet for din bedrift i 2025
Som medlem hos Visit Haugesund har du allerede god synlighet gjennom din(e) produktoppføringer på fjordnorway.com og Visit Norway året rundt. Men hvorfor stoppe der? Nå har du muligheten til å styrke tilstedeværelsen din ytterligere – og bli det foretrukne valget for sesongens gjester.
Cruiseoversikt 2025 - Haugesund
Cruiseoversikten for 2025 er klar, vi minner om at det kan komme endringer i klokkeslett, kanselleringer og nye anløp - vi vil derfor anbefale dere til å følge med på https://karmsundhavn.no/maritimt/anlop/ sin cruiseoversikt, velg fane "cruise".
Vårt miljøarbeid
Destinasjon Haugesund & Haugalandet AS ønsker å bli med på å ta gode valg for kommende generasjoner og kloden som vi har felles. Derfor startet vi våren 2023 med arbeidet med å bli Miljøfyrtårn-sertifisert.
Visit Haugesund arbeider for å styrke lokalt reiseliv, våre medlemmenes lønnsomhet og konkurranseevne. Dette gjøres blant annet gjennom markedsføring lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. I tillegg til å delta aktivt i arbeidet for gode og forutsigbare rammebetingelser for næringen. I vårt arbeid har vi stort fokus på konkrete og...
Medlemsaktiviteter for 2025
Her finner du en oversikt over aktiviteter i 2025 for våre medlemmer og samarbeidspartnere. Gjennom året har vi fokus på å skape møteplasser, bygge nettverk og dele verdifull kunnskap for å styrke reiselivet på Haugalandet. Programmet består derfor av både faglig påfyll og sosiale sammekomster.
Ambassadørseremoni på Haugesund Rådhus
Hva har EM i Vektløfting, Karmøygeddon, og Floating Wind Days til felles? De skaper ringvirkninger som setter Haugalandet på kartet!
Oppfordring til våre medlemmer om å klage på høringsfristen på forslaget til besøksbidrag
NHO reiseliv og destinasjonsselskap fra hele Norge samlet i Oslo 27. november på bransjeforum for destinasjonsselskap.
Oppsummering fra medlemsmøte 30. oktober
Det var en flott gjeng som møttes til høstens medlemsmøte på Nordvegen Historiesenter på Avaldsnes. Etter en herlig lunsj fra Solstein og litt mingling var det tid for den faglige delen av medlemsmøtet. Her kommer en kort oppsummering, og vedlagt ligger også de ulike presentasjonene.
Årets Høstferiekampanje!
Årets høstferie over, og da er det på sin plass med en oppsummering av kampanjens resultater.
Benytter du deg av muligheten til å synliggjøre egne arrangementer her?Arrangementskalenderen på våre nettsider er en av de best besøkte sidene vi har, og når både tilreisende og lokale. Hittil i år (per august 2024) har kalenderen, som du finner her, hatt over 50 000 visninger.
Destinasjon Haugesund & Haugalandet AS (Visit Haugesund) var med å støtte Floating Wind Days, en stor internasjonal havvindskonferanse som arrangeres av næringsklyngen Norwegian Offshore Wind i Haugesund i mai hvert år. Det er et givende samarbeid, og utrolig gøy å se denne konferansen, og alt rundt den, vokse.
Bykart - City Map - Stadtplan
Oppsummering fra årets påskekampanje
Påskeferien er over, og her kommer resultatet fra kampanjen vi kjørte i forkant av ferien.
Resultat fra årets vinterferiekampanje
Vinterferien er over, og kampanjen vi kjørte i den forbindelse er avsluttet. Da passer det fint med en liten oppsummering.