Alle artikler

I forkant av sommeren 2021, var vi ikke sikre på at det kun var i Norge man kunne boltre seg når man skulle planlegge ferien. Likevel, mente vi, er det all grunn selv med hele verden å velge i å planlegge sommerferien på Haugalandet.

Kampen om kundene krever flinke folk.
I konkurranse med reiselivet i hele Norge er det stadig viktigere å ha kompetente folk på jobb. Det er med glede vi mottar nyheten om at det blir ny læreplan for yrkesfaglig utdanning innen reiseliv allerede fra kommende skoleår
.

Som beskrevet tidligere vil reiseplanleggeren utvikles i flere etapper, og den endelige versjonen lanseres til høsten sammen med den nye nettsiden. Den første versjonen som lanseres nå er en enkel utgave som skal gjøre det enklere for gjestene å få mer ut av sommerferien på Vestlandet. I tillegg til å kunne lage egne turer er det plukket ut 10...

Sommersesongen nærmer seg, og vi gleder oss til å ta imot gjester. De fleste besøkende vil nok være nordmenn i år også.

Fjorårets norgeskampanje var en suksess, både i forhold til oppmerksomhet og i antall besøkende til regionen. Siden 2020 er vi blitt et år klokere, så klart, og vi tar med oss det beste fra fjorårets kampanje samtidig som vi endrer og forbedrer andre ting. Årets norgeskampanje for Haugesund og Ryfylke er i gang!

Vi har lagt til rette for deg som ønsker ekstra synlighet av ditt produkt med et eget annonseoppsett retter seg mot de som har besøkt kampanjesiden. Da blir du synlig ovenfor dem som allerede har vist interesse for vår region.

På våre nettsider har vi en arrangementkalender som heter Hva skjer? Her jobber vi kontinuerlig med å samle all informasjon om hva man kan oppleve på Haugalandet, gi gode grunner til hvorfor folk skal reise til vår region samt gjøre lokale oppmerksomme på det brede tilbudet som finnes. Kalenderen er også et godt verktøy for frontpersonell for å...

Da pandemien rammet og presseturene til Vestlandet ble avlyst, bestemte Fjord Norge seg for å ta i bruk kommunikasjonsverktøyet Mynewsdesk. Det har de gjort så godt at de nylig ble kåret til "Newsroom of the year Norway".

Alle lokale virksomheter som er særlig hardt rammet av lokale eller nasjonale smitteverntiltak kan søke. Ordningen retter seg særlig mot virksomheter som har fått påbud om å holde helt eller delvis stengt, eller på andre måter er blitt pålagt begrensninger i sin næringsvirksomhet, og som har medført svikt i omsetning eller økte kostnader. Dette vil...

Nordmenn, skandinaver og egentlig turister fra hele verden generelt har endret synet på miljø og bærekraft de siste årene. I undersøkelsen fra Booking.com fra 2019 sier over halvparten at de har reist mer bærekraftig de siste årene. 72% sier at mennesker må begynne å handle nå, og må ta bærekraftige valg når det gjelder reising for å sikre en...

NTW 2021 blir gjennomført digitalt, og denne gangen vil hele Norge være vertskap. Dette er en unik mulighet til å delta på NTW til en mye lavere kostnad enn vanlig.