Alle artikler

Nettverk og relasjonsbygging viktige suksessfaktorer for de fleste næringer og markeder, og MICE-markedet (møter, insentivturer, konferanser og arrangementer) er intet unntak. Dette gjelder lokalt, men også nasjonalt og internasjonalt. Ideer og impulser utenifra, og ikke minst samarbeid, er helt avgjørende for å lykkes.

Vi har mye kjekt på programmet for våre medlemmer i 2024. Mer informasjon og påmelding til det enkelte arrangement kommer, men husk å hold av dato allerede nå 📅

Denne uken lanserte Visitnorway.com sin nye look, og vi liker det vi ser! Visitnorway har fått et friskere utseende og nye funksjoner, samtidig som de har beholdt sin tydelige identitet. Dette synes vi er svært positivt, og håper det bidrar til at potensielle gjester i enda større grad blir inspirert og informert - og selvsagt finner veien til oss....

Visste du at Visit Haugesund er en del av Innovasjon Norge sitt nettverk for arrangørbyer? For meg (Kine) som prosjektleder for kurs, konferanse og arrangement er det å være en del av dette nettverket kjempeviktig for å synligjøre Haugesund og Haugalandet som et godt arrangementssted. Å være en arrangørby gir mange muligheter til å bygge gode...

Sommersesongen er allerede godt i gang, og det yrer av liv i gatene. Det har nesten blitt dagligdags å høre summingen av engelsk, tysk og norske dialekter fra nært og fjernt , selv på dager uten cruise😊 - det er utrolig kjekt og motiverende. Kampanjene for 2023 har allerede vært i aksjon noen måneder, og vi gir oss ikke med det! ...

Å være på felles nettside med Fjord Norge og de andre destinasjonene på Vestlandet har gitt oss en helt annen kraft. Som resultat av dette har det blant annet blitt utviklet en rekke verktøy for at både besøkende og Haugalendingene lettere skal finne frem til alle de gode tilbudene i vår region.

Ønsker du å få produktet ditt mer synlig? Da har vi gode nyheter! Vår Medlemskampanje for 2023 gir deg muligheten til å øke eksponeringen og tiltrekke trafikk.

40+ møter er tilbakelagt, men det er NÅ jobben begynner. 24.-27.april gikk årets Norwegian Travel Workshop av stabelen i Oslo, og vi opplevde stor interesse for vår region.

Når jevn summelyd fra tastaturet, gode diskusjoner og mye latter fyller rommet gjennom en hel dag - da kan vi med trygghet si at det ble en vel gjennomført workshop!

Når folk skal planlegge sin reise, stor eller liten, går de gjennom noen steg. Vi kaller den kundereisen. De fire stegene er å oppdage, vurdere, planlegge og bestille. Vårt mål er å få flest mulig til å besøke våre medlemmer. For å lykkes med det, skal vi gjennom markedsføring, PR, tilgang på oppdatert informasjon og gode planleggingsverktøy,...

Vi går nå inn i en hektisk tid for reiselivet på Haugalandet, og vi arbeider kontinuerlig for at flest mulig velger å besøke vår vakre region. Om sommeren har vi etter hvert blitt vant til å høre en blanding av forskjellige språk og dialekter i gatene våre.